2019. november 14. 13:41 - KiB99 powermetal.blog.hu

Élménybeszámoló - Myrath, Beast in Black Barba Negra, 2019-11-13

Újabb koncert...szerencsére idén elég sok jófajta bulit hirdettek meg, így van hova menni. Kedvenc szerzőtársammal ismét felkerekedtünk, hogy szórakozzunk egy jót...nekem sikerült:)

beast-in-black-flyer_20190927.jpeg

 

Szokásos "törzshelyünkön" hosszú sorok voltak (sose hívjuk többet gyorsétteremnek:) ), így csak a meghirdetett nyitás előtt pár perccel érkeztünk meg a következő hosszú sorba. Azért nem semmi, hogy egy ilyen fiatal zenekar (mindössze 2 éve koncerteznek) meg tudja tölteni teljesen a Barba Negrát (azért ehhez a Myrath is hozzájárult rendesen). Továbbra is szükség lenne egy nagyobb helyre, ami nem Papp László Aréna szintű jegyárakkal működik, mert a közönség, és a bandák is megérdemelnék. A beengedés hamar ment, el is foglaltuk helyünket nem túl messze a színpadtól, középen (most valahogy nem akaródzott az első 2-3 sorban nyomorogni). Én pedig gazdagabb lett egy Beast in Black pólóval.

Myrath:

 Bevallom őszintén, sose hallottam a tunéziai zenekarról. Ez valószínű azért van, mert a prog metal nagyon távol áll tőlem, így nem vagyok tisztában azokkal a bandákkal, akik ezt a műfajt űzik. Egy számot hallgattam meg előre, azzal alapvetően nem volt bajom. Nem vártam semmi különöset a koncerttől, viszont kellemesen csalódtam. Ez volt a zenekar harmadik koncertje nálunk, jövőre már headlinerként jönnek.

20191113_200613.jpg

 

Az első számnál kiderült (ha eddig nem lett volna így:) ), hogy a prog metal ezután se lesz a kedvencem. Nekem ez a stílus túl sok, a rengeteg váltás, a sok középtempó...jobban szeretem azokat a zenéket, ahol kevesebbet kell "gondolkodni...és amik sokkal gyorsabbak:) Az első 2-3 szám hamar el is ment mellettem, utána viszont kezdtem ráhangolódni, és a koncert második felét kifejezetten élveztem. Nagyon tetszett az, hogy beleszőtték (HA....HA....HA....) a zenéjükbe a keleties hangzást, nagyon érdekessé válnak ettől a dalok. Az énekes fickónak baromi jó hangja van, erőlködés nélkül dobálta a magasakat, nagyon tetszett...kinézetre meg mint egy tuniszi herceg:) A headlineres koncertjükön biztos rámennek a keleties díszítésre. Jót fog tenni, ha így döntenek.

A zenekar többi tagja is nagyon magas szinten játszott, a gitárosuk remek szólókat produkált, a billentyűs hozta az arab motívumokat (emellett pedig neki is nagyon jó hangja van, remekül segített a háttérből). A színpadi megjelenésük is illett a zenéhez.

Hamar eltelt a nekik szánt idő....nem lettem rajongó, de nem unatkoztam a koncertjükön. És ez egy prog metal zenekartól nagy dolog:)

Az est végén sikerült elcsípni őket, így mindenkitől szeretem egy aláírást. Szimpatikusak volt, kellemes perceket okoztak.

Beast in Black:

Ez volt a második Beast-koncert, amin voltam, először a Rhapsody előtt láttam őket. Nagy bátorság volt szerintem, hogy két albummal a hátuk mögött jöttek teljes önálló koncerttel, de a telt ház őket igazolta.

A Myrath után kicserélődött a közönség egy része a színpad előtt. Várható volt, a két banda zenéje teljesen más. Rövid átszerelés után (ha volt egyáltalán, a Myrath dobosa a Beast in Black szerkóján játszott) jött a Szörny. A színpadkép viszonylag egyszerű volt, csak (jó)néhány világító koponya volt elhelyezve, valamint a két mikrofonállványon volt 1-1 gerinc felpakolva:).

20191113_214737.jpg

Próbáltam megfejteni (azon kívül, hogy nagyon teszik a zenéjük), hogy mi lehet az oka, hogy 2 év koncertezéssel ekkora sikert aratnak. Az biztos, hogy a zenéjük egyszerű, kb. minden refrén fülbemászó, és valószínű a mostani retro-láz is segít...ennyi '80-as évekből hozott témát...:). Anton Kabanen nagyon ért ehhez a dologhoz, úgy tűnik. És valószínű nálunk az is segít a bandának, hogy a basszusgitáros, Molnár Máté személyeben egy honfitársunk is tagja a zenekarnak.

A múltkori koncerthez képest túl sok különbség nem volt. Nyilván az, hogy főzenekarként jönnek, megdobja  a játékidőt, és két albummal már lehet kicsit válogatni (csak nagyon kicsit, hiszen kb. minden számukat eljátszották). Ezek a dalok szinte mind slágerek, a közönséget kérni sem kellett, hogy együtt énekeljen. 

20191113_213220.jpg

Látszott rajtuk, hogy marhára élvezik, amit csinálnak, szint végig vigyorogták az egész koncertet, lelkesek voltak, sokat mozogtak. Yannis továbbra is beszarás, amit művel. Olyan hangok jönnek ki a paliból. Erőlködés nélkül hozza azt, amit a lemezeken, olyan magasságokban....iszonyat, de tényleg:) Közben meg rohangált, ugrált, fáradhatatlanul.

A koreográfia hasonló volt a korábbi koncerthez, de most a Crazy, Mad, Insane alatt lekerültek a szemüvegek a srácokról, nem állták végig a számot:). Sajnos az egyik legnagyobb kedvencemet, a Zodd the Immortal-t nem játszották (a leggyorsabb számuk, és pont ezt hagyták ki), de talán ez volt az egész este egyetlen negatívuma a számomra (meg az, hogy baromi meleg volt bent, valami kis szellőzést építhetnének a helyre).

20191113_220340.jpg

A szokásos kis szünet után ismét Máté beszélt a kicsit. Látszott rajta, hogy az előző koncertek alatt egy kis rutinra tett szert, mikor először hallottam, nagyon akadozott a beszéde, most azért már jobban ment neki:) Bemutatott a zenekaron kívül mindenkit, a múltkori Freedom Call után ismét meglepetést okozva...újabb piros pont.

Kíváncsi leszek a folytatásra, hogy a harmadik albumukkal egy picit variálnak-e, vagy Anton marad teljesen ezeknél a daloknál, mert ahogy Pethi megjegyezte, headliner koncerten kell majd egy kis plusz, mert kicsit egyformák a számuk. Sajnos valahol egy picit igazat kell adnom kell neki, bármennyire is nem szeretnék:)))

 

Nagyon jól éreztem magam, mindkét zenekar nagyot játszott, és nem tudom eldönteni, hogy a két énekes közül melyik volt a jobb, az ő estéjük volt...soha rosszabbat.

 

 

KiB

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://powermetal.blog.hu/api/trackback/id/tr2915305916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása