2023. december 29. 09:53 - KiB99 powermetal.blog.hu

2023 Legjobb power albumai ... szerintem

Még sosem írtam évi (top)listát, de most elég sok helyen láttam, így én is kedvet kaptam.

Igazából nem lesz ez top 10, nem lesz benne semmi rangsorolás, csupán a szerintem legjobb power albumok felsorlása. Nem írok hosszas leírást, max 1-2 mondatot, 1-1 számot pedig bedobok mutatóba.

Lesznek benne számomra nagy visszatérők és egészen új bandák is.

Kezdjük.

Twilight Force - At the Heart of Wintervale

A sárkányimádó kockák nem hazudtolták meg magukat, és egy újabb nagyon erős fantasy albumot sikerült készíteniük...soha rosszabbat.

Sylvania - Purgatorium

Róluk írtam már hosszabban, 4 év után jöttek ki új albummal, új énekessel. Hibátlan lett:)

Skyblazer - Infinity's Wings

Egyszemélyes hadsereg. Imádom az ilyen projekteket, és baromira irigykedem, hogy valaki képest ilyesmire. Ettől az albumtól mindig jókedvem lesz.

ShadowStrike - Traveler's Tales

Tőlük nagyon vártam az új lemezt, mert az előző fantasztikus volt, Dragonforce-ék is megirigyelhetik a stílust, bár ez EPIC-ebb.

 

Rexoria - Imperial Dawn

Velük ősszel találkoztam egy koncerten, korábban sose hallottam róluk...nagy hiba volt. Battle Beast jut róluk eszembe.

Prydain - At the Gates

Új, amerikai banda, sokat megélt tagokkal. Az énekes tud vinnyogni rendesen, de a zene igazi fantasy power.

Eunomia - The Chronicles of Eunomia Pt. 2

Marius Danielsen hatalmas történetének újabb állomása...ez a fazon nem tud tévedni.

Derdian - New Era Part IV - Resurgence

Az olaszok 5 éve nem adtak ki új lemezt. Tűkön ülve vártam, mit hoznak össze. Nem csalódtam, baromi jó album lett ez is.

Marco Garau's Magic Opera - Battle of Ice

Ha már Derdian, egy volt tag, Marco Garau második önálló lemeze. Elképesztően fantasztikus, de le sem tagadhatná, hogy honnan az ihlet. Kevésbe progos, mint a Derdian. Imádom.

Lovebites - Judgement Day

Japán banda csupa hölgy taggal. Elképesztő, amit ezek a csajok tudnak, nincsenek szavak.

Evermore - In Memoriam

Viszonyleg új svéd banda, mindössze 2 éve adták ki első lemezüket. Az énekes itt is tud visítani rendesen. Rohadt jó power himnuszok mindenfelé:)

Chamelion - Legends & Lores

Teljesen új, finn power banda. A finnek pedig nem nagyon tudnak hibázni, ha powerről van szó. Leginkább a korábbi Rhapsody, ami eszembe jut, szerintem Turilli mesternek is tetszik:) .

Bloodbound - Tales from the North

Na ők már veteránok a javából, de a lendület a régi. Ismét egy erős lemezt hoztak. Remélem lassan jönnek felénk megint, tuti ott leszek.

Wonders - Beyond the Mirage

Újabb friss olasz zenekar, nagyrészt Even Flow (?) tagokból. Ez a második lemezük, remélem tartják ezt a színvonalat.

Power Reset

Ismét egy egyszemélyes projekt, ezúttal Brazíliából. Csak hallgatni kell, felvidulsz:)

Edu Falaschi

Edu Falaschi neve régebben többször is szembe jött (mint korábbi Angra énekes), de valahogy sose jutottam odáig, hogy hallgassam. Na ez is hiba volt, az említett úriember nem semmi.

 

Amik még érdekesek, bár kicsit csalódást okoztak a korábbi album(ok)hoz képest:

The Lightbringer of Sweden - The New World Order

Imádtam az első albumukat, sokat is hallgattam. Itt sajnos sok lett a középtempó, és kevésbé izgalmas az egész.

Gloryhammer - Return to the Kingdom of Fife

Az album nem rossz, sőt...de még mindig képtelen vagyok megbírkózni az új énekessel, aki nagyon jó, de nem Thomas Winkler.

 

Primal Fear - Code Red

Sajnos nálam ők is betli, kicsit unalmas lett az új album, pedig benne van minden, ami Primal Fear.

 

Hát ennyi volt ez az év. Sok-sok új, izgalmas zenekar remek albumokkal, és a régi motorosok is hozták magukat (többé-kevésbé). Jó volt megírni ezt a kis összefoglalót, szerintem rendszert csinálok belőle:)

Boldog Új Évet Mindenkinek!

 

 

KiB

 

Egy ráadás: a volt Twilight Force és Majestica énekes új albuma...hogy is maradhatott ki?

Final Strike - Finding Pieces

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://powermetal.blog.hu/api/trackback/id/tr5718286655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása