2024. január 02. 18:36 - KiB99 powermetal.blog.hu

Élménybeszámoló - Lady Macbeth, Radar, Pokolgép 2023-12-30 Barba Negra Red

Nem vagyok egy nagy Pokolgép-fan. Ismerem a régi albumokat, de ritkán hallgatom őket, az újabbakat meg még kevésbe. De azért a banda 40 éves jubilumi koncertjére úgy éreztem el kell mennem....és nem bántam meg (ha már).

letoltes_2.jpg

Nagyjából kezdésre érkeztünk, így nem kellett a pár fokban végigállni a sort, és egy tűrhető helyet is találtunk, viszonylag közel a színpadhoz. Már a kezdéskor is tekintélyes mennyiségű néző volt, ami estére szerintem egy közel teltházat hozott.

Nem "készültem" előre a koncertre, nem hallgattam semmit az előzenekaroktól, így nem tudtam, mire számíthatok.

Lady Macbeth:

Sose hallottam róluk korábban. Utánanézve nem csoda, két albumuk volt, az se most ('91 és '96). Valószínű a valaha volt összes tag eljöhetett, mert igen sokan voltak egyszerre a színpadon.

20231230_190018.jpg

Jófajta heavy-t tolnak, ami biztos nagyon jó lehetett...de sajnos a pocsék hangzás miatt sokat nem hallottunk belőle.

Két énekes is volt, amikor lehetett őket rendesen hallani, akkor feltűnhetett, hogy bizony baromi jó hangja van mindkettőnek. A négy gitárosból 3an szólóztak is, az egyiket konkrétan egyáltalán nem, a másik kettőt hellyel-közzel lehetett hallani.

20231230_190832.jpg

Én nem tudom, mi ennek az oka, hogy az előzenekarok legtöbbször pocsék hangzást kapnak...pedig sokkal többet érdemelnének. Sajnalom a Lady-t, mert láthatóan nagyon lelkesek voltak, és örültek a lehetőségnek, hogy egy ilyen szintű estén felléphetnek.

Radar:

Ezzel a névvel...

Bevallom azt gondoltam (mindenféle ismeret nélkül), hogy egy ősöreg banda maradékját fogjuk látni, akik valamikor a 80-as években élték fénykorukat. Hát nagyobbat nem is tévedhettem. Ők sem kezdők, de azért fiatalabb talán a társaság. Első albumuk 2010-ben készült el. Önirónia is volt náluk jól: "Színpadon a mérsékelten ismert Radar!":)

20231230_203653.jpg

Két remek, gyors számmal indult a koncertjük, és szerencsére végig elég vegyesen bántak a tempóval, egyáltalán nem volt unalmas a zene...sőt! Tökéletesen illet a zenéjük a Pokolgép elé. Náluk már sokkal jobb volt a hangzás, bár még mindig nem volt az igazi. A szövegekből itt sem lehetett mindig mindent érteni, de lényegesen jobb volt a helyzet.

20231230_204935.jpg

Kellemes meglepetés voltak, utána is néztem a lemezeiknek. Kb. egy órát játszottak, ami egy előzenekartól nem kevés. Náluk már azért lehetett érteni a számcímeket, így párat fel is tudok sorolni:) Nagyon jó bulit csináltak, nem bánnám, ha még találkoznék velük.

20231230_210706.jpg

setlist (nem pontos sorrend, és nem az összes dal): Változatlanul, Lehetetlen, Száguldás, 80-as évek, Remény, Te legyél a híd, Csillagom, Kétszer élni, Sárkány, Kell egy hely

Pokolgép:

Hogy mennyire nem vagyok igazi Gép-rajongó, abból is látszik, hogy ez volt (ha jól emlékszem) mindössze a második Gép-koncertem. Pár éve a Rockmaratonon játszottak a Helloween után, az egy baromi jó koncert volt. Illetve láttam a 35 éves fellépésük felvételét DVD-n, az se volt rossz (bár ott egy 1,5 órás vágás lett, biztos nem csak annyi volt).

20231230_215409.jpg

Náluk szerencsére már szinte tökéletes volt a hangzás. Azért szinte, mert azért Attila hangja néha eltűnt az éterben, de szerencsére ez nem sokszor fordult elő. Illetve egyszer beszakadt a lábdob, na ez nem gyakori, de hamar helyrehozták a dolgot.

20231230_231922.jpg

Na akkor maga a koncert. Elképesztő volt a hangulat, ekkor már szerintem nagyjából telt ház volt, elölről legalábbis úgy tűnt. Mindenki énekelt mindent, amit csak tudott. Én különösen "elégedett" voltam a setlisttel, amit én szeretek, ismerek, és tudom kívülről, azokat kb mindet játszották.

20231230_221611.jpg

Igazi best of (régi) gép volt, csak 2-3 újabb dal került elő, de azok is rendben voltak. A tagok elképesztően lelkesek voltak, folyamatosan rohangáltak, együtt játszottak (és nem csak a saját helyükön ácsorogtak), végig énekelték a refréneket Attilával együtt, baromi jó volt.

20231230_235227.jpg

Baromi sokat játszottak, majdnem 3 órát, ami azért nem jellemző. Ki is pukkadtunk a végére rendesen.

Nem tudom, a jövőben fogok-e Gép-koncertre menni, de abszolút jó döntés volt, hogy elmentem erre a bulira.

setlist: intro: Carmina Burana (Carl Orff song), Pokoli színjáték, Így szép az élet, Mennyit érsz?, Adj új erőt, A jel, Vallomás, Aki másképp él, Pokolgép, Ítélet helyett, Ringben, Tökfej, Ősi lázban (Péter Judit), Átkozott nemzedék, A lázadó, Panasz van rád, A háború gyermeke, Gyűlölnek, Véssétek fel, Itt és most, Gép-induló, Tépett madár, Újra születnék, Ráadás: Éjféli harang, Hol van a szó, Mindhalálig rock and roll

 

Egy kis személyest megengedek magamnak így év végére (még ha nem is 2023-ban kerül ki ez az írás).

Az év vége, illetve az elmúlt 2 hónap számomra borzalmas volt, de év közben elég sor sz.r ömlött felém, amikre ráadásul nem is volt sok lehetőségem, hogy "válaszoljak". Kevés dolog tudott jókedvet okozni '23-ban a családomon kívül. Egy élet álma megvalósult egy utazással, illetve a rengeteg zene, amikor idén megismertem (erről írtam pár napja: Legjobb Power albumok 2023), valamint az a néhány koncert, amire idén elmentem, mind segítettek abban, hogy kicsit jobban viseljem a megpróbáltatásokat.

Szerencsére idénre is van már 4 jegyem, illetve nagyon várom, hogy kik lesznek a jubileumi Rockmaratonon (eddig nem túl acélos a felhozatal). Remélem idén is megajándékoznak kedvenc zenekaraim új albumokkal, hogy év végén megint tudjak egy jó kis összefoglalót írni:)

 Ja, és megpróbálok idén már új zenekarokat is bemutatni, eléggé elmaradtam ezekkel.

Mindenkinek Jobb Új Évet, aki elolvassa.

metal-new-year.jpg

 

 

KiB

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://powermetal.blog.hu/api/trackback/id/tr7318293097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása